29 Kasım 2016 Salı

Turkiye Hakkında Düşünceler III

Eğri oturup doğru konuşalım mı?

    Ama önce kendi içimize bir dönelim: söylediklerimiz, bize söylenenler, bizden söylememiz istenenler ve  en nihayetinde söylememiz gerektiğini düşündüklerimiz dışında bir de gerçekten içimizden, taaa derinlerden gelen öz be öz kendi hissettiklerimizi, her türlü dış etkiye rağmen kendi analiz ve sentezini yapan muhteşem bilgisayarımız: Beynimiz'in söylediklerini şöyle bir su yüzüne çıkaralım.
   Şimdi de toplumun,özellikle de kendi toplumumuzun bize doğru budur diye dayattıklarını bir de kendi özümüze soralım.
 1- Gerçekten Demokrat mıyız? Ben hemen kendi adıma cevabımı vereyim, HAYIR. Çünkü bana "işte budur" denilen demokrasiye kesinlikle inancım yok. Sırf çoğunluğun fikridir veya kararıdır diye toplumun geneline hakim olunması benim kimyama uymuyor. Ben ya da sadece bir kişi iki kere iki DÖRT eder derken ülkemin geri kalan 75 milyon insanı BEŞ diyorsa ve  bu sonucun gerekli her yerde artık böyle kullanılacağını dayatıyorsa bunun adı da DEMOKRASİ ise ben buna inanmıyorum. İki kere iki DÖRT...
   Yakın tarihimizden bir örnek: Atatürk ve arkadaşları "Yok ya, önce bi halka soralım bakalım ne diyecekler" diye sorsalar o tarihlerde Cumhuriyeti kurabilirler miydi mesela? Ya da daha yakın bir tarihe gidelim, %92,5 Evet denilen anayasayı kısmen veya tamamen neden değiştirmek istiyoruz öyleyse? 1982'de "Darbe Anayasası"na Evet oyu verenler bu ülkenin vatandaşı değiller miydi? Hepsini vatandaşlıktan attık da yenilerini mi ikame ettik yerlerine? 1960 Anayasası halk oyuna sunuldu mu bilemiyorum ama halk oyuna sunulan 82 Anayasası mı daha demokratik ve özgürlükçüydü yoksa 1960'taki mi? Eeee bi dakka bi dakka, bu işte bir hata yok mu şimdi? Halka sorduk 82 Anayasası gibi bir garabete evet dediler, sormadık 60 Anayasası çıktı, halka sorsaydık Padişahlık %90 devam edecekti, sormadık taptaze bir Cumhuriyetimiz oldu. Sizce de bu işin bir yerlerinde anlayamadığımız bir hata yok mu?
   Hadi daha provokatif bir soru sorayım, kaçınız dininizi gerçekten en ince ayrıntısına dek inceleyerek ve özümseyerek seçti? Tamamen demokratik ve özgür iradenizle mi karar verdiniz Nüfus Kağıdınızdaki Din hanesine İSLAM yazdırmaya? Benim cavabım yine HAYIR. Ben seçmedim. Onlar yazdılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder